16 Eylül 2013 Pazartesi

Özcanlar Köfte - Tekirdağ

Tekirdağ'ın en çok neyi meşhurdur dersek herhalde herkes ilk köftesini söyler.  Bizde Tekirdağ'a gidişlerimizde illa durup bir Tekirdağ köftesi yemişizdir. Blogun açılmasıyla beraber yolumun Tekirdağ'a düşmesiyle sizede bu lezzeti tanıtmak istedim. Tekirdağ köftesi 1920'lerin başlarında Selanik'ten gelenler tarafından yöreye getirildiği düşünülüyor.


Bizde bu lezzeti tatmak için Tekirdağ köftesinin Tekirdağ'daki ünlü adresi Özcanlar Köfte'ye gittik. Özcanlar Köfte ilk olarak 1953 yılında farklı bir adla açılıyor, daha sonra 1982 yılında Özcanlar ismiyle faaliyetlerini sürdürüyorlar.
Şu anda 5 farklı şubesi olmasına rağmen biz çarşıdaki ilk mekana gitmeyi tercih ettik. Böyle lezzetler çok ünlü olunca büyük şubelerde kalabalıktan düzgün yiyip içemiyorsunuz. Bu nedenle biz çarşıdaki mekana gidince oldukça rahat ettik.


Mekan güzel, servis iyi baştan onu söyleyelim. Sipariş verirken başta bir çorba içmek istedim. Mercimek ve kelle vardı. Ben kelle seçtim. Birazdan çorbam geldi.


Terbiyeliydi çorba ve ben oldukça beğendim. Genelde sakatat çorbalardan tuzlama içerim ama buradaki kelle çok lezzetliydi. Sizde deneyebilirsiniz.


Burada dikkatimi çeken ayranlarınıda kendileri üretiyorlar. Oldukça lezzetliydi. Bundan da bahsetmek istedim çünkü bu tarz şeylerin işletmeye değer kattığına inanıyorum.


İlk olarak piyazımız geliyor. Piyaz ortalamaydı, açıkçası aşırı beğendik diyemeyeceğim. Köfteyle güzel gitti mi gitti, ama çok daha iyilerini yedim.
Hazır buralara gelmişken tüm çeşitlerden tatmak istedim, bu nedenle karışık köfte tercih ettim. Köftelerimiz geldi. Tabak oldukça güzel görünüyordu.


Porsiyon büyüktü, ete doydum diyebilirim. Köfteler oldukça hoşuma gitti. Tekirdağ Köftesi zaten kendi imzaları, gerçekten güzeldi. Bazen köfte pişiriyorken köfteleri yakabiliyorlar. Burada öyle bir durum yoktu. Tam kıvamında pişmişti köfteler.
Tekirdağ köftesinden sonra birde satır köfteden bahsetmek istiyorum. Satır köfteyi önceden başka bir yerde denemiş ama çok beğenmemiştim. Buradaki satır köfteden ise çok etkilendim. Sanki kuzu pirzolayı köfte şeklinde yer gibiydi. Tadı çok hoşuma gitti. Ağızda dağılan bir lezzetti. Bu nedenle buraya geldiğinizde satır köfteden de söylemenizi öneririm.
Fiyatlara gelirsek; menünün fotoğrafını çektim ama sayfa sayfa koymak çok uzun olacak. Ben buraya yazayım fiyatları çok daha iyi olur.

Mercimek Çorbası : 4 TL
Kelle Çorbası : 5 TL
Tekirdağ Köftesi : 10 TL
Kaşarlı Köfte : 12 TL
Kasap Köfte : 13.5 TL
Satır Köfte : 14.5 TL
Karışık Köfte : 21.5 TL
Piyaz : 5 TL

Tekirdağ'a gelinince köfte yemek için Özcanlar ilk tercih olabilir. Servis ve lezzet olarak Tekirdağ köftesini tadabileceğiniz en iyi mekanların başında geliyor.

Afiyet olsun...

Özcanlar Köfte 
Hüseyin Pehlivan Cad. No:1 
Merkez Tekirdağ
Tel : 0282 261 29 76
www.ozcanlarkofte.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder